Salgsbetingelser

Leverings-, bestillings- og betalingsinformasjon

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gjelder for alle leveranser fra bluelagoon.no. 

Bestilling hos bluelagoon.no

Alle varer på nettsiden er på lager, med mindre noe annet er oppgitt. Bestillingene blir behandlet fortløpende. Dersom varene forhåndsbestilles sendes varene så snart produktet er på lager.  

Sending og levering

Levering av varer fra bluelagoon.no anses som gjennomført når kunden har fått varen utlevert. Vi sender varen innenfor maksimalt 7 dager etter at bestillingen er registrert, med unntak av forhåndsbestillinger (se overstående punkt). I sommerferien, Juli, må det regnes noe lengre leveringstid grunnet ferieavvikling. Levering skal normalt skje innenfor 3-7 virkedager etter at bestillingen er behandlet. Varene sendes med helthjem. Pakkene har sporing gjennom hele verdikjeden. Levering i postkasse/på dørmatte kvitteres av budet og kunden varsles via SMS og/eller mail.    

Bluelagoon.no står ikke ansvarlig for eventuelle forsinkelser i levering av din vare som skyldes feil eller forsinkelser hos fraktleverandør. Alle leveringsfrister er veiledende, og avvik kan forekomme. Dersom sendingen din blir forsinket, eller borte, vil vi gjøre vårt ytterste for å hjelpe deg slik at du mottar denne så raskt som mulig.

Du er selv ansvarlig for at kunde- og leveringsopplysningene du har oppgitt er korrekte, og vi anbefaler at du alltid kontrollerer disse etter gjennomført bestilling. Dersom du skulle oppdage feil i opplysningene dine ber vi om at du gir oss beskjed om dette, så snart som mulig, per telefon 90503682 eller 90602787. Eventuelle feilleveranser/bortkomne pakker vil, ved feil opplysninger, være kundens ansvar.

Dersom du ikke skulle ha mottatt bestillingen din innen 10 virkedager etter at den er bestilt, ber vi deg sende mail til post@bluelagoon.no. Dersom du ikke skulle motta varene dine får du selvsagt refundert det du har betalt.

For deg som bor i nærheten er det mulig å hente varen på vårt lager og dermed slippe fraktkostnad. Adressen er Saltevegen 60, 4343 Orre. Hvis dette er ønskelig tar du kontakt med oss på mail, june@bluelagoon.no, for å avtale hentedag og tidspunkt.
 

Risikoen for varen(e)

Risikoen for varer overgår til kjøper når angreretten, etter 14 dager fra mottagelsen, er utløpt. Er varen blitt skadet etter at kjøperen har fått den, bevarer kunden angreretten om skaden ikke skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra kundens side. Vi anbefaler at du beholder originalemballasjen da varen ved en eventuell reklamasjon, eller ved skade, anbefales å leveres tilbake i original innpakning.

Betalingsvilkår

Blue Lagoon AS (organisasjonsnummer: 919856556)

MVA på 25% inngår i alle priser.

Det tilkommer ingen andre avgifter på ditt opprinnelige kjøp enn det som står opplyst . Du kan betale med betalingskort. 

Pris på salgs- eller tilbudsvarer gjelder så lenge lageret rekker.

Kortbetaling

Når du betaler per kort tilkommer det følgende gebyrer:

Debetkort: 1,59 % av kjøpssummen. 
Kredittkort: 1,99 % av kjøpssummen. 

 

Slik betaler du med kort:
Fyll inn alle opplysninger om deg selv, og din adresse.
Velg betaling med VISA eller Mastercard.
Fyll inn kortnummer, utløpsmåned- og år og sikkerhetskoden på baksiden av kortet (de tre siste sifrene).

Reservasjonen vil trekkes fra ditt betalingskort innen to dager fra bestillingen er behandlet. 

Fraktpris

Hvis pakken har en maks vekt på 2 kg og er innenfor målene 35x25x12, kan kunden selv velge om pakken skal leveres i postkasse/dørmatte eller hentes i butikk. Pakker som er over 2 kg og/eller overskrider målene 35x25x12, må hentes i butikk.  

Pakker som leveres i postkasse/dørmatte: 0-2 kg = 79 kr

Pakker som hentes i butikk: 0-2 kg = 79 kr, 2-5 kg = 89 kr, 6-10 kg = 99 kr, 11-15 kg = 109 kr, 16-20 kg = 119 kr, 21-25 kg = 139 kr, 26-30 kg = 169 kr, 31-35 kg = 209 kr. 

Angrerett og retur

Som kunde har du alltid 14 dagers ubegrenset angre- og returrett, som gjelder fra den dagen du har fått varen, eller angrerettskjema dersom dette leveres senere enn varen. Det er ingen bytterett på øredobber eller salgsvarer. Dersom du ønsker å benytte deg av angreretten eller bytte varen du har kjøpt, meld fra helst samme dag som du mottar varen, men du må melde fra innen 14 dager. Send oss en mail til post@bluelagoon.no. Dersom du ønsker å bytte varen i en annen farge eller størrelse må du sende oss en mail, slik at vi kan sjekke at vi har ønsket vare på lager. Vi sender ny vare portofritt, men du betaler returen. 


Du kan også benytte deg av angreretten ved å ta kontakt med bluelagoon.no direkte per post, e-post eller telefon, også dersom du har spørsmål vedr. dette:
Blue Lagoon
Saltevegen 60 
4343 Orre
Telefon 90503682/90602787
E-post: post@bluelagoon.no. 

Etter at RETURSKJEMA er utfylt skal du skrive ut returblanketten og legge denne sammen med varen som skal sendes i retur. Du skal pakke varen forsvarlig, i samme emballasje som du har mottatt den i. Bruk av angreretten skal meldes fra om via mail, innen 14 dager fra varens mottak. Varen skal sendes i retur innen 14 dager etter at du har meldt fra om bruk av angreretten. Returetiketten, som sendes med varen, skal festes utenpå pakken. Returpakken innleveres på ditt nærmeste postkontor. 

Varer som er brukt, utover det som normalt kan gjøres i fysisk butikk, vil du bli belastet for eventuell verdireduksjon på varen. Dersom varen er brukt på så måte at den ikke kan selges videre vil du motta varen i retur, og bli belastet hele beløpet for varen. 

Du vil ikke motta penger i retur før returen har ankommet butikken. 

Ved godkjent retur får du refundert penger direkte tilbake til ditt betalingskort så snart vi har mottatt varen din i retur. Dersom du har unnlatt å bruke online returskjema vil det kunne ta noe lenger behandlingstid da refusjonen gjøres manuelt. Tilbakebetaling vil skje innen 14 dager. Ettersom det er kunden som betaler returen vil kostnaden for retur av varen bli trukket fra salgsbeløpet som blir refundert. 

Reklamasjon

Du som kunde har 24 måneders reklamasjonsrett. Eventuelle feil eller mangler ved produkter/varer levert av bluelagoon.no, skal oppgis innen 2 måneder etter du har oppdaget feilen. Det er din plikt å angi, og forklare, hvordan feilen eller mangelen viser seg. Dersom du oppdager en feil ved varen, skal du rette henvendelsen direkte til bluelagoon via mail: post@bluelagoon.no

For å melde fra om en reklamasjon kan du ta kontakt med Blue Lagoon per post, e-post eller telefon, også dersom du har spørsmål om dette:
Blue Lagoon
Saltevegen 60 
4343 Orre
Telefon 90503682/90602787
E-post: post@bluelagoon.no.

Ved tilbakebetaling ved reklamasjon vil beløpet bli tilbakebetalt til det betalingskortet som er brukt ved betaling. Tilbakebetaling vil skje innen 14 dager.